Kaninliv

Alla inlägg under juni 2013

Av Emelie och Sabine - 25 juni 2013 16:16

Ja som rubriken lyder, vi har tänkt ha försöka ha lite bildspecial på olika raser blandannat. Den här gången blir det Hermelinkanin. Bilderna är lånade av Cornelia Andersson. Hennes hemsida och blogg: www.borgargatanskaniner.weebly.com och www.corneliasdagbok.bloggplatsen.se. Passar också på att tack dig Cornelia igen för att vi få låna bilderna :D Men nu till bilderna.

De fyra första bilderna är på Superstars Sture Junior, viltgrå.

 

     

Bild 5, Borgargatans Crizzpy och Borgargatans Cocconella (3 veckor gammla på bilden). Blå Zobel (mörk)

 

De två nästa bilderna är på Saginas Ametist (ungarnas mamma). Blå Zobel (mörk).

   

Cymbelines  Vernon, Blå Zobel (ljus)

 

Nästa två bilderna är på Bellamy/Bella (utan dvärggen). Viltisabell Weinertecknad.

   

Josefine ( utan dvärggen, och med hakpåse) Vit rödögd.  

// Sabine och Emelie

Av Emelie och Sabine - 25 juni 2013 12:41

Här skrivs det inte så mycket. Men nu när det är sommar gör man mycket annat och jag jobbar dessutom nu så har ännu mindre tid till att blogga.

Men skriver ett snabbt inläg nu innan jag börjar jobba igen. Ungarna mår bara bra och ida såg jag första gå ut ur boet. Bjuder dessutom på två bilder :)

   

// Sabine

Av Emelie och Sabine - 18 juni 2013 19:02

Ungarna är 9 dagar gammla och en av dem har börjat öppna ögonen. Så snart borde resten öppna ögonen också. Då dröjer de inte länge tills de är less på att bara se allt inanför boet och börjar gå på lite upptäcks färder i den stora världen.

 

// Sabine

Av Emelie och Sabine - 14 juni 2013 13:17

Jao nu har jag hela sommaren på mig att vara med kaninerna och självklart med de andra djuren också!

Bebisarna växer och växer. De är så livliga också, hoppar nästan ur boet som små popcorn. Men när jag var nere där idag verkade de vara trötta inte lika hoppiga som igårkväll. Tog även några bilder och bjuder på två bebisbilder.

   

// Sabine

Av Emelie och Sabine - 13 juni 2013 19:27

Hej, var ett tag sen jag skrev något eftersom jag inte haft tid osv. Men iallfall så har min bästa lilla Charlize fått sju små friska och gulliga bebisar den 8 Juni.
Här är några bilder man ser ju lite iallafall :D

Behöver också börja hitta namn tema till dom så ni får gärna ge tips!

  //Emelie

Av Emelie och Sabine - 9 juni 2013 16:30

Alice fick äntligen sina ungar i natt eller i morrse! Är super glad just nu. Fem styckna blev det, tre castor/viltgrå och två dalmatiner.

Både Alice och ungar verkar må bra. Alice hade börjat att boa utanför bolådan men hon måste ångrat sig och gjorde boet i bolådan istället. Hon har bäddat med riktigt mycket päls, jag hittar nästan inte ungarna under all päls. Alice bryr sig inte heller om att jag är i boet och rör. Hon är så duktig den lilla tjejen.

Bjuder på två världelösa bilder som är tagna med mobilen, första bilden är på bara boet ovan i från och andra är en bild på två av ungarna men man ser knappt vad det är för något ;)

 

 

// Sabine

Av Emelie och Sabine - 7 juni 2013 22:31

Alice har inte fått än men skulle nästan tro att hon får i natt eller i morgon. Hon verkade lite slöare ikväll. Kände även hur det sparkade i den "lilla" magen. Blir så glad över att känna att det sparkar det är ju ett tecken på att det faktiskt finns några liv där inne.

// Sabine

Av Emelie och Sabine - 5 juni 2013 18:56

Ojoj vad dåliga vi är på att uppdatera. 

Alice är på dag 28 idag och det betyder att hon nu kan få ungar när som hels! Hon har börjat bädda sedan någon dag, inte med päls än så länge. Men dock bäddar hon inte i bolådan den här gången heller. Sist Alice fick ungar bäddade hon bara någon dag innan hon fick ungar så jag hoppas på ungar om bara någon dag. Lika pigg som vanligt är hon men med en större mage. Lägger ut några bilder, det skulle vara roligt om ni gissar hur många det blir.

     

// Sabine

Presentation

Vi som driver denna blogg är två kanintokiga tjejer. Här kommer vi främst om våra egna kaniner men också lite tips och råd om kaniner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards