Kaninliv

Alla inlägg under maj 2013

Av Emelie och Sabine - 26 maj 2013 12:52

Nu har Alice varit dräktig i 18 dagar. Snart blir kanske ungar! :D Men tycker inte Alice är så jätt rund, kanske liiiite rundare. Vi får se om det blir några om ungefär två veckor.

Igår fick Alice komma ut i hagen, men vågar inte lyfta henne nu om hon är med ungar därför ställde jag upp en hage mot dörren till stallet så hon kan hoppa ut själv.

 

Åå så smidig man är!

 

Tittut!

   

// Sabine



Av Emelie och Sabine - 19 maj 2013 22:58

Alice är ju hemma just så hon är inte med mig på skolan och just nu tänker jag på att det är lite roligt, Alice box är större än mitt rum på elevhemmet. Haha tycker faktiskt att det är lite komiskt......

Ett kort inlägg jag vet men har inte mycket att skriva om just nu.

// Sabine

Av Emelie och Sabine - 14 maj 2013 22:31

Som sagt blir det Alice i underlandet som kulltema till Alice och Bosses kull. Tänker ta de engelska namnen och här kommer några förslag på namn från alice i under landet.

  • Vita kaninen (White Rabbit)
  • Filurkatten (Cheshire Cat)
  • Hattmakaren (The Mad Hatter)
  • Påskharen (March Hare)
  • Sjusovarmusen (Dormouse)
  • Hjärter dam (The Queen of Hearts)
  • Hjärter kung (The King of Hearts)
  • Tweedledee
  • Tweedledum
  • Larven (Caterpillar)
  • Dodo
  • Bill
  • Dina (Dinah)
  • Blommorna:
  • Rosen (The Rose)
  • Svärdsliljan (The Sworld Lily)

// Sabine

Av Emelie och Sabine - 14 maj 2013 10:23

Jag som alltid har så svårt att komma på namn har bestämmt mig för att hitta ett bra tema åt Charlize Och Helidor kullen så jag inte blir utan när Bebisarna föds. Känns som om de kommer bli många ungar. Men om det inte blir de så vill jag ha namnen på mössen ur filmen Askungen. Jack, Gus och Perla :) men ska även kika mer, och ni får självklart komma med förslag också!


//Emelie

Av Emelie och Sabine - 12 maj 2013 22:33

Som jag tigidigare skrivit har jag ju köpt en kanin vid namn Helidor en hur mysig och snäll kanin hane som möjligt! Nästa vecka får han nog följa med till elevhemmet men nu i veckan har varken jag eller Sabine någon kanin med oss så det blir nog skrivet mindre här.


Här är iallafall en bild på mig och Helidor som Sabine har fotat :)



 


//Emelie

Av Emelie och Sabine - 12 maj 2013 17:21

Som varmast var det 17-18 grader i solen idag. Härligt med lite värme, det behövs kan jag säga! Passade på att ta ut Alice i sele en stund och sedan lät jag henne springa lös i stallet medans jag städa hennes bo. Kastade ut gammla grenar också och pappa sågade ner en liten rönn åt Alice. Tycker ändå Alice är duktig hon var faktiskt inte i vägen så mycket, förutom att hon sprang mellan benen några gånger men hon gjorde det ganska smidigt  ;)

Snart ska jag åka in till skolan, längtar inte och nu kommer jag inte ta med Alice heller eftersom hon kanske har bebisar i magen. Kommer bli sååååå tråkigt, hatar att inte ha några djur. Det är hemskt :(

Alice är ungefär 4 månader på bilden.

 

// Sabine

Av Emelie och Sabine - 9 maj 2013 20:46

Idag den 9 maj köpte jag Ådalas Castor hane Helidor, uppfödaren skulle endå till Nordmaling för att gå på en hund utställning så vi hämtade honom mitt på dagen där. Han är hur fin och snäll som helst och van hundar också :) På utställning har han fått 95 poäng men han är ej registerad så de ska jag göra nästa gång på någon uställningen tror jag :)


Så ikväll fick han träffa Charlize min Castor dalmatin och det gick hur bra som helst så nu väntas ungar. Ska bli så roligt att se resultaten. Castor, Castor dalmatiner och även blått och blått i Dalmatin teckning kan komma fram då båda föräldrarna bär på blått.


Bilder på Sötisen Helidor kommer <3


 här är en bild på min vackra Charlize <3


 

//Emelie

Av Emelie och Sabine - 9 maj 2013 12:16

Igår alltså den 8 maj parades Alice med Bosse. Det blev tre lyckade parningar så förhoppnings vis kommer det bebisar runt den 5-12 juni. Spännande! :D Kull tema är också bestämt, det blir en Alice i underladet kull.

 

// Sabine

Presentation

Vi som driver denna blogg är två kanintokiga tjejer. Här kommer vi främst om våra egna kaniner men också lite tips och råd om kaniner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards