Kaninliv

Alla inlägg den 2 maj 2013

Av Emelie och Sabine - 2 maj 2013 19:13

Hej, idag var Sabine och jag nere hos kaninerna. dom mådde bara bra finns inte så mycket att tilläga men ska iallafall berätta att jag funderar på att ta en kull på min Castordalmatin Charlize. Pappan blir troligast en castor hane från Ådalas uppföning. Ungarna kommer att säljas med stamtavla och vara ringmärkta.


Här kommer en bild på Charlize :)  

//EMELIE

Av Emelie och Sabine - 2 maj 2013 14:46

Tänkte berätta lite om Sune, en vädursblandning som min lillbror hade. Han var en helt otrolig kanin, världens snällaste. Min bror fick honom som en överaskning av mamma, våren 2007 tror jag det var. Ibland fick han träffa mitt marsvin jag hade då och de var helt tokiga i varandra, bästa vänner. Tussilago (marsvinet) tvättade Sune jämt och han bara låg ner och njöt. Men Sune var en riktigt oturskanin, han råkade ut för mycket. Varje gång trodde vi att han skulle måsta sommna in men han överlevde alltid. Han hade en katts nio liv. Men sommaren då ja köpte Alice, 2011 blev han sämre och vi blev tvugna att låta honom sommna in. Det finns bara ett ord som beskriver honom, otrolig. Ja helt klart var han OTROLIG.  

     

// Sabine


Presentation

Vi som driver denna blogg är två kanintokiga tjejer. Här kommer vi främst om våra egna kaniner men också lite tips och råd om kaniner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards