Kaninliv

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Emelie och Sabine - 2 mars 2013 19:45

Här kommer en liten presentation om mig.


Mitt namn är Sabine och jag går djurvård på forslundagymnasiet. Mina intressen är självklart alla sorters djur och att fota. Har levt med olika sorters djur enda sedan jag föddes och jag har alltid varit fotointressrad men jag började inte på riktigt förän 2010-2011 då jag fick min systemkamera.

Kaniner har jag alltid varit intresserad av och vi har haft några under mitt liv. Vi har haft 4 fransk vädurar och 2 vädursblandningar. Men ingen av dem var varit riktigt min egen. Men 2011 köpte jag mig en egen kanin. Rex honan Alice. Det köpet ångrar jag inte! Varför jag valde just rasen rex minns jag inte riktigt. Men jag hade funderat på den rasen ett helt år före jag köpte Alice. Och jag blev bara mer fast vid rexen efter att jag träffat Emelies underbara rex hane Östen (som tyvär inte finns längre). Och ännu mer fast blev jag när jag fått hem Alice!


Alice är en svartdalmatin. Har ställt ut henne två gånger, andra gången fick hon 95 poäng. Alice har haft en kull med ungar, pappan till den kullen var en viltgul rex vid namn Bosse som Emelie äger. Om jag ska beskriva Alice med tre ord så måste det nog bli: Galen, Glad och Social.


Hoppas ni kommer gilla våran blogg!!

(Alice och jag på bilden)

 


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vi som driver denna blogg är två kanintokiga tjejer. Här kommer vi främst om våra egna kaniner men också lite tips och råd om kaniner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards