Kaninliv

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Emelie och Sabine - 5 april 2013 19:43

Tidigare idag tog jag ut Alice i sele, härligt med sol. Senare i eftermiddag gick jag ut till henne igen hade tänkt att hon skulle få komma ut igen men nej inte skulle hon bli fast tagen den här gången. Kom jag för nära henne hoppade hon till andra sidan av boxen.

Så jag testade ett litet knep, jag ställde mig i en bit bort från henne och börjde göra något annat. Då hoppade hon fram till mig för att se vad gjorde. Då kanske man tror att man borde berömt henne men om jag gör det skulle hon bara hoppa bort igen, tro mig jag försökte ;) Så istället för att klappa henne gick jag bort till andra sidan, vilket hon tyckte va konstigt och då hoppade hon till mig igen och den här gången ställde hon sig med frambenen mot mig. Sedan gjorde jag så här en gång till och efter det kunde jag berömma henne. Efter det fick hon springa lös i stallet medans jag städade boxen. Blev inte att gå ut i sele igen.  

// Sabine

Presentation

Vi som driver denna blogg är två kanintokiga tjejer. Här kommer vi främst om våra egna kaniner men också lite tips och råd om kaniner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards