Kaninliv

Alla inlägg den 19 mars 2014

Av Emelie och Sabine - 19 mars 2014 14:13

Eftersom ni aldrig fick veta hur det gick med Alice ungar tänkte jag berätta det nu. Fyra honor och en hane blev det och de fick namnen Dodo, Dinah, Cheshire Cat "Filuren", Tweedeldum och hanen fick heta Tweedeldee. Från början trodde jag att det var två hanar därför fick de heta Tweedeldee och Tweeddum men det visade sig vara en hona men hon fick fortsätta att heta så.

Alla fem växte bra och blev bara allt vackrare. Deras personligheter var bara för härliga. En perfekt blandning mellan deras föräldrar, sociala, nyfikna, lite smått busiga och mysiga.

Dodo och Dinah var de som var lite försiktigare och tog det lugnare. Jag kallade dem för primadonnorna för det var vad de var. Filuren, Tweedledee och Tweedledum var de busiga och modigaste. De hade alltid något bus på gång och de tre följdes var de än gick.

De två som flyttade först var Dodo och Filuren som flyttade i augusti till en trevlig familj men sedan fick jag höra att på grund utav allergi (tror jag det var) fick de lov att byta hem igen till annan familj. Har tråkigt nog inte hört hur det går för dem där.

Tweedledee och Tweedledum flyttade tillsammans till en barnfamilj i december och vad jag vet så har dem det bra där.

Dinah fick stanna kvar hos mig och varför jag valde just henne berodde på att hon var den som var mest rädd och blyg av sig. För att garantera att hon skulle få ett hem där man är beredd på att ta det lugnt med henne så sparade jag Dinah.  Det hade varit svårt att hittabra hem åt henne.

Här kommer en liten film på ungarna där ni får följa hur de utvecklats.

// Sabine
  

Av Emelie och Sabine - 19 mars 2014 13:10

Dotter till Ajna, flyttade samtidigt som sin mamma. Jag lärde känna henne mest ur kullen eftersom hon var den som blev kvar längst. Hon föddes ur en kull med 5 andra syskon. 

  

Lilla Effie är ungen som tvättar sig högst upp till höger.

Hon var något lugnare än sin mor men var endå en livlig å glad skrutt, som även mamma Ajna fick med på rymmen några gånger ;) Effie bodde även här på forslunda under vår/vintern 2013. Där fick jag tid att lära känna henne medan jag sökte en ägare åt henne. Hon var en "liten skönhet" mycket vacker kanin med ovanlig färg.  

bild tagen av Sabine våren 2013. Effie i sele, hehe denna bild beskriver hennes charm;)

//Emelie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vi som driver denna blogg är två kanintokiga tjejer. Här kommer vi främst om våra egna kaniner men också lite tips och råd om kaniner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards