Kaninliv

Alla inlägg den 25 mars 2014

Av Emelie och Sabine - 25 mars 2014 19:12

Finaste Bosse fick jag ta över av en vän till min mamma, som hade köpt honom nerifrån Stockholm. Bosse Var pappa till min första rex Östen, och utan Östen hade jag aldrig fortsatt föda upp rexar. Men efter att Östen blev sjuk och vi inte längre kunde ha kvar honom så kändes inget roligt längre. Men när kvinnan som hade Bosse bestämde sig för att sluta föda upp rex och försöka sälja iväg sina kaniner så tog jag över Bosse genom att han var far till Östen och var en otroligt fin kanin också. Bosse var inte lika lugn som Östen, men hade en fin personlighet och var en glad kille med spralligt sätt. Han var inte feg och tillbakadragen utan framåt. Han blev en bra pappa till många kullar! Och den dagen då jag insett att jag inte längre hade tid, hörde en Uppfödare med viltgula rexar av sig till mig och var intresserad ut av Bosse. Hemmet verkade jätte bra så jag beslut mig för att sälja honom dit. Hörde även av ägaren för ett tag sen och fick höra att de bara gick bra med honom och att han också skulle bli pappa igen. Så det känns verkligen jätte bra :D

 

 Lillgubben!<3<3

//Emelie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Vi som driver denna blogg är två kanintokiga tjejer. Här kommer vi främst om våra egna kaniner men också lite tips och råd om kaniner.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards